padł dysk :(

Rafał Cygnarowski zswi w pers.pl
Czw, 24 Maj 2007, 23:30:59 CEST

Dnia środa, 23 maja 2007, Paweł Sokół napisał:
> Witam;
> PLD ACReady - ostatni upgrade 3 miesiące temu.
> W trakcie pracy jedna z partycji została przełączona na "read-only". Po
> reboocie system nie wstał - na tej partycji były /home, /var i /usr.
> Odpalone rescue (wydanie 06-2006) nie dało rady podmontować partycji.
> fsck wybrzydza: "filesystem revision too high or superblock damaged...'
> i proponuje wybrać -b 8139. Na ten parametr odpowiada identycznie.
> Znlazłem Ext2 Superblock Locator (http://www.schumann.cx/e2sl/), który
> wykazywał kilkadziesiąt superbloków, ale żaden adres nie został
> [...]
Jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby nagle padły wszystkie superblocki. Już
wcześnie podejrzewałbym, że coś nie tak jest z fsck, którego próbujesz użyć.

> Dysk jest fizycznie sprawny (dd if=/dev/hdb2 of=/dev/null ... bo nie mam
> gdzie przepisać 40GB :( ... przechodzi bez błędu). Jakie jeszcze
> narzędzia mogą mi pomóc w nieszczęściu ?? Gdzie i czym szukać
> superbloków?

Spróbuj może tego:
http://groups.google.pl/group/comp.os.linux.misc/browse_frm/thread/e423dbc277340c41/0f3f5d60fd4d0136?lnk=st&q=ext3+rescue+tools&rnum=17&hl=pl#0f3f5d60fd4d0136

Z narzędzi:
https://sourceforge.net/projects/giis

Zaznaczam, że powyższych nie testowałem, więc używaj ostrożnie.

Pozdrawiam,
--
Rafał Cygnarowski
rafi w pers.pl