zmiana platformy z athlonxp na athlon64x2 - jakie moga byc z tego problemy?

Michał michal w sutkowski.pl
Śro, 21 Lis 2007, 23:07:23 CET

Tuesday 20 of November 2007 21:36:34 Bart. napisał(a):
> Witam i pytam osoby znajace temat 64bitow.
>
> Zakupilem plytke, procka (AM2), pamieci.
> Jesli kogos dokladne dane zainteresuja to podam (zaswiadczam ze jest to
> dosc ekonomiczna konfiguracja).

komputerek do domu/biura?

> Teraz kwestia taka ze wszystkie pakiety mam z arch athlon.
> Czy i ile lepiej to wszystko bedzie smigac na arch x86_64?

Tak i Nie. Jeżeli masz zainstalowany już system to nie zmieniaj tego co masz,
tylko wymień jądro na x86_64. Mnie boli, że nie ma 64-bitowej wtyczki JAVY do
przeglądarki internetowej. Najlepiej byłoby zainstalować mozillę 32-bitową i
resztę też (javę, flasha itp). Flasza co prawda udało mnie się zmusić do
działania w mozilli 64-bitowej poprzez nspluginwrapper i działa OK, ale Javy
już nie. Pod konquerorem Java działa dobrze, bo konqueror nie używa wtyczki
tylko wprost uruchamia poleceniem "java" aplety. Nie ma wine na 64 bity.
Jeżeli jednak chcesz się pobawić i masz czas to możesz zainstalować od nowa
cały system x86_64 i dodatkowo biblioteki i686, żeby działał wine, skype,
flash i inne rzeczy wymagające 32 bitów. Należy zainteresować się wtedy
plikiem /etc/poldek/pld-multilib-source.conf. Oczywiscie system wówczas
zabiera wiele więcej miejsca, ponieważ trzeba trzymać na dysku wersje
bibliotek na 64 bity i 32 bity.

> Czy nalezaloby doinstalowac jakies konkretne pakiety ktore moga byc pomocne
> w okielznaniu 2 rdzeni?

właściwie to wystarczy tylko kernel SMP.