dhcpcd i DUID - czy da się toto wyłączyć bez rekompilacji?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 26 Lis 2007, 08:40:58 CET

Dnia poniedziałek, 26 listopada 2007, Pawel Golaszewski napisał:

> A co jakbyś ustawił wartość DUID jako twój MAC? Zgodnie z tym co piszesz
> powinien załapać...

Wydaje się, że łapie (parametr -I do dhcpcd). Zdaje się, że działa też
podanie po prostu -I 0. Wydaje się, bo na razie nie mam jak tego sprawdzić
(dopiero za 2 tygodnie).

Zgodnie z dokumentacją, powinno działać podanie opcji -I "" (z pustym
ciągiem) i wtedy dhcpcd powinien - teoretycznie - wziąć po prostu adres
MAC. Ale nie daje się podać takiej opcji z poziomu initskryptów, bo ifup
wywala się z błędem. Ta sama opcja podana z linii poleceń chyba działa - w
logach nie ma żadnej informacji o DUID, czyli chyba jest OK.

Jak napisałem powyżej, sprawdzę to dokładnie jak wrócę do domu z delegacji.