[Th] Wywrotki X-ów - nie wina kernela

Piotr Grymkowski grym3k w o2.pl
Wto, 27 Lis 2007, 23:02:53 CET

On Tue, 27 Nov 2007 22:29:53 +0100
Łukasz Maśko <masko w ipipan.waw.pl> wrote:

> Pisałem jakiś czas temu, że zaobserwowałem niepokojące wywrotki X-ów, bez
> ostrzeżenia. Ot, ruszam myszką i nagle jestem znów w konsoli. Padło
> podejrzenie, że to może jednak kernel - ale nie. Dzisiaj zrobiłem
> downgrade do 2.6.20.20 i dalej to samo. Losowo - czasami mogę długo
> pracować, ze 2 dni hibernować i jest OK, a czasami wywracają się kilka
> razy w ciągu godziny. Zawsze z takim samym komunikatem:

> To podkreślone wskazuje na winę xserver-a. Czy ktoś jeszcze zaobserwował
> coś podobnego u siebie? Zainstalowane Th+ready+test, wszystko co
> [...]
No ja mam to samo. Na tych samych kernelach, z tym samym zestawem xorg'a
sterowniki nvidia. Dodatkowo jeszcze oprócz zwiech na najnowszych
sterownikach nvidii po przełączeniu sie na konsole mam czarny ekran, gdy
włącze framebuffer na konsoli jeszcze gorzej bo na ekranie sieczka, a po
przełączeniu z powrotem na X'y to samo, czyli sieczka... Mam compiza,
myślałem że to to ale niestety po wyłączeniu zwiechy takie same. Wcześniej
na xorg-1.3 tez tak miałem i podobno to gtk tak dziwnie działa...

PS1. Grafika geforce 6100
PS2. A propos już użalania się na th - to ja mam jeszcze problem z
ndiswrapperem. Na kernelach 2.6.22 gdy nie mam sieci jedynym wyjściem jest
zrobienie
service network stop
modprobe -r ndiswrapper
service network start

Tylko, że w 50% przypadkach nie chce działać modprobe wywalając w konsoli,
że nie może usunąć modułu, bo urządzenie zajęte - tylko nie wiem przez co.
W ps -aux nic podejrzanego (może hal??) A efekt tego taki, że nawet nie
mogę dobrze zrestartować kompa, bo nie może urządzeń odłączyć (są zajęte).

PS3. W nowym bmpx nie mam okładek (wcześniej miałem) i nie chce ściągnąć
mi nowych:( Jakies lekarstwa na w/w bolączki??
Piotr Grymkowski