skanerodziurkarka samsung scx-4200

Adam Gapiński adas-news w artikon.pl
Wto, 9 Paź 2007, 01:02:39 CEST

Witam!
Takie cudo jak w temacie. Działało, aż zachciało mi się nowej wersji softu:
http://org.downloadcenter.samsung.com/downloadfile/ContentsFile.aspx?CDSite=PL&CttFileID=828690&CDCttType=DR&ModelType=N&ModelName=SCX-4200&VPath=DR/200707/20070720152943906_UnifiedLinuxDriver.tar.gz
No i teraz mam takie cuś:
$ xsane
Naruszenie ochrony pamięci
$ scanimage -L
Naruszenie ochrony pamięci
$ sudo scanimage -L
device `smfp:SAMSUNG SCX-4200 Series on USB:0' is a SAMSUNG SCX-4200 Series
on USB:0 Flatbed Scanner
Podobnie sudo xsane - jest OK
Wygooglałem, że backend smfp:
$ cat /etc/sane.d/dll.conf
# enable the next line if you want to allow access through the network:
net
smfp

wymaga root'a, ale jak to zrealizować?
Bo chmod +s scanimage przynosi pożądany efekt (czyli działa tak jak sudo
scanimage), a dla zsuidowanego xsane:
$ sudo chmod +s /usr/bin/xsane
$ xsane

(process:14481): Gtk-WARNING **: This process is currently running setuid or
setgid.
This is not a supported use of GTK+. You must create a helper
program instead. For further details, see:

    http://www.gtk.org/setuid.html

Refusing to initialize GTK+.

Pomoże ktoś?
A może wogóle to nie chodzi o same programy tylko ten wynalazek samsunga -
smfp?

pozdrawiam
--
Adam Gapiński ::::: adas-news (at) artikon (dot) pl