AC: umierający clamav?

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Czw, 6 Wrz 2007, 08:16:27 CEST

Witam,

Wczoraj, na dwóch serwerach praktycznie równocześnie (z kilkusekundowym
odstępem) umarł mi clamd... Oba to AC + komplet najnowszych update'ów (przy
czym kernel jest własnej roboty - 2.6.19.2 z nałożonym grsec). Końcówka
logów wyglądała tak:

Wed Sep  5 04:04:16 2007 -> SelfCheck: Database status OK.
Wed Sep  5 04:05:12 2007 -> Reading databases from /var/lib/clamav

... i potem nic. W pozostałych logach ani słowa o clamd, o tym żeby oberwał
jakimś sygnałem albo cokolwiek w tym stylu. Patrzyłem do logów exima - co
prawda do obu serwerów łączyły się jakieś hosty kilkanaście sekund przez
padem, ale to żadna poszlaka - przecież co kilka sekund ktoś się łaczy...

Przy restarcie clamd krzyknął że stary clam zginął pozostawiając socketa.

Ktoś ma jakiś pomysł co mogło być przyczyną? Komuś zdarzyło się podobne
"bum" clamava?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"