[TH] man i utf-8

Daniel Dawid Majewski doctorque w o2.pl
Pią, 7 Wrz 2007, 18:12:44 CEST

Kamil Dziedzic pisze:
> To chyba nie z tej strony. Przecież less jest interaktywne.
>
> Próbowałem bezpośrednio do NROFF ale dupa. Teraz jestem na etapie
> zastanawiania się w jakim kodowaniu ten nroff wyrzuca tekst. Wchodzi bowiem
> na to, że tu trzeba właśnie go zmusić do wypuszczenia tekstu w utf-8 bo potem
> less sobie już radzi. Jak kurcze sprawdzić co to za kodowanie?:D
Udało mi się z powodzeniem wyświetlić na konsoli z locale pl_PL.UTF-8
tekst w iso8859-2 :
$ locale
LANG=pl_PL.UTF-8
LC_CTYPE="pl_PL.UTF-8"
LC_NUMERIC="pl_PL.UTF-8"
LC_TIME="pl_PL.UTF-8"
LC_COLLATE="pl_PL.UTF-8"
LC_MONETARY="pl_PL.UTF-8"
LC_MESSAGES="pl_PL.UTF-8"
LC_PAPER="pl_PL.UTF-8"
LC_NAME="pl_PL.UTF-8"
LC_ADDRESS="pl_PL.UTF-8"
LC_TELEPHONE="pl_PL.UTF-8"
LC_MEASUREMENT="pl_PL.UTF-8"
LC_IDENTIFICATION="pl_PL.UTF-8"
LC_ALL=pl_PL.UTF-8
$ cat docs/isotest.txt | iconv -f iso8859-2 -t UTF8 | less -r
Zażółć gęślą jaźń.
(END)
Jak z tego uda ci się coś wymodzić, to proszę o cynk... ;)
--
Pozdrawiam,
Daniel Dawid Majewski