[Th] Instalacja vserwera - brak basenames

Marcin Kurzyna pld w nius.waw.pl
Wto, 18 Wrz 2007, 15:24:29 CEST

Cześć,
próbuję na th+test uruchomić nowy vserwer (również th). dostaję błąd:

[root w ox /]# vserver test-system build -n test-system --context 7001 --keep -m
poldek -- -d pld-th
New network context is 7001
[...]
Adding
Przygotowywanie...          błąd: nie można otworzyć indeksu Basenames przy
użyciu db3 - Nie ma takiego pliku ani katalogu (2)
/usr/sbin/chbind: line 135: 26538 Naruszenie ochrony
pamięci   "${create_cmd[@]}" "${chain_cmd[@]}" -- "$@"
vpoldek failed on vserver '/etc/vservers/test-system' with errorcode 1

problem nie jest nowy. czytałem odpowiednie wpisy na forum czy w pokoju 303
ale nic nie pomogło (z magii generowania bazy). nie próbowałem robić
downgrade do db4.5 - nie widzę powodu skoro system bazowy i *nowy* vserwer
mają mieć tą samą wersję rpm/db. poza tym prędzej czy później db 4.6 i tak
będzie potrzebne.

ideas? plik Basenames w odpowiednim miejscu oczywiscie jest.

[root w ox /]# rpm -qa rpm\* db4\* | grep x86_64 | sort
db4.6-4.6.19-2.x86_64
db4.6-utils-4.6.19-2.x86_64
rpm-4.4.9-8.x86_64
rpm-base-4.4.9-8.x86_64
rpm-build-4.4.9-8.x86_64
rpm-lib-4.4.9-8.x86_64
rpm-utils-4.4.9-8.x86_64

[root w ox /]# rpm -qa rpm\* db4\* | grep i686 | sort
db4.6-4.6.19-2.i686

[root w ox /]# rpm -qa util-vserver\*
util-vserver-0.30.214-2.x86_64
util-vserver-lib-0.30.214-2.x86_64