Jak zmusić Th do bootwania z /dev/sda5 i ata_piix gdy się ma się aktualnie root na /dev/hda5 via ide_generic ?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 12 Kwi 2008, 20:30:26 CEST

Dnia sobota, 12 kwietnia 2008, Mateusz Korniak napisał:
> Z oczywistych względów chciałbym przejść na ata_piix w pewnym laptopie.
> Niestety gdy przegeneruje geninitrd z --preload ata_piix to mam kernel
> panic po reboocie (co jest zrozumiałe bo pewine próbuje szukać / na
> /dev/hda5 a powinien na /dev/sda5)
>
> Gdy próbuje wygenerować initrd majać w /etc/fstab  / na /dev/sda5 to
> krzyczy "can;t find real device"
> Prawdziwego device na /dev/sda nie moge mieć bo załadowanie ata_piix
> wrzuca "IDE port busy"
>
> Jak rozwiązać ten problem ?

Ja bym spróbował wygenerować initrd pierwszym z powyższych sposobów, ale
przy bootowaniu podać jako parametr kernela w lilo tudzież grubie
root=/dev/sda5. Start w single. A po odpaleniu poprawienie fstab i ponowne
wygenerowanie initrd dla już nowych ustawień. Sprawdź, może wystarczy :-)