Jak zmusić Th do bootwania z /dev/sda5 i ata_piix gdy się ma się aktualnie root na /dev/hda5 via ide_generic ?

Krystian Tomczyk krystian w kamionek.net
Sob, 12 Kwi 2008, 23:25:05 CEST

Dnia 2008-04-12, sob o godzinie 16:59 +0200, Mateusz Korniak pisze:
> Z oczywistych względów chciałbym przejść na ata_piix w pewnym laptopie.
> Niestety gdy przegeneruje geninitrd z --preload ata_piix to mam kernel panic
> po reboocie (co jest zrozumiałe bo pewine próbuje szukać / na /dev/hda5 a
> powinien na /dev/sda5)
>
> Gdy próbuje wygenerować initrd majać w /etc/fstab  / na /dev/sda5 to
> krzyczy "can;t find real device"
> Prawdziwego device na /dev/sda nie moge mieć bo załadowanie ata_piix
> wrzuca "IDE port busy"
>
> Jak rozwiązać ten problem ?
> Z góry dzięki za odpowiedzi !

Jak masz gruba to powinno się dać w "shelu" gruba odpalić system...
W przypadku lilo to chyba tylko rescuecd i po uruchomieniu tak zamieszać
modułami (ładowanie i usuwanie) żeby sytuacja odpowiadała temu co chcesz
mieć docelowo a potem konfiguracja i lilo w chroocie...