Rozwiązanie problemu z dhcpcd i przyznawaniem adresów na podstawie MAC przez niektóre routery.

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 15 Kwi 2008, 13:38:00 CEST

Jakiś czas temu pisałem (ale nie tylko ja) o problemie z przyznawaniem
stałych adresów IP dla maszyn na podstawie ich adresów MAC z wykorzystaniem
dhcpcd jako klienta, przez niektóre routery (w moim przypadku jest to DLink
DI-624+, ale były głosy i o sprzętach Cisco). Problemem było niepoprawne
wykorzystanie DUID przez dhcpcd. Teoretycznie rozwiązaniem było
wykorzystanie parametru -I "", ale tego nie dawało się przekazać przez
skrypty startowe (jakiś błąd w initlog, pisałem na listę).

Rozwiązanie: w najnowszej wersji dhcpcd do parametru -I można przekazać
argument postaci "01:aa:bb:cc:dd:ee:ff", gdzie aa:bb:cc:dd:ee:ff jest
adresem MAC sieciówki. Wtedy dhcpcd nie rusza DUID poprawnie uzyskuje adres
IP i wszystko jest jak należy.