VPN

GEN gen w gcop.gliwice.pl
Pon, 4 Sie 2008, 11:36:38 CEST

Witam,

jako osoba poczatkujaca, prosze o wyrozumialosc. Nigdy nie mialem do
czynienia z VPN, ale chyba przyszedl czas i na ten temat :-)
Szukam rozwiazania ktore umozliwi mi, bez wnikania w oprogramowanie
komputera klienckiego, podpiecie go przez szyfrowany VPN do sieci firmowej w
innej lokalizacji. Dosc wygodnie byloby, aby dostawal po wlaczeniu
ip(domene) ze zdalnej sieci firmowej, jednak w przypadku braku zestawionego
VPN'a ow komputer dostawalby jakies ip z sieci_nr1 aby w razie zaistnialego
problemu zawsze miec dostep do WWW/poczty.

Na chlopski rozum ;-) realizacje wyobrazam sobie mniej wiecej tak:
komp_z_sieci_nr1(majacy_ip_z_sieci_nr2)----router_nr1(VPN_klient)--------siec_publiczna--------(VPN_serwer)router_nr2----komputery_z_sieci_nr2

A moze daloby sie to rozwiazac w wiekszej mierze jakimis gotowymi
urzadzeniami ktore moglbym wstawic miedzy router a komputer kliencki i tylko
zrobic jakies przekierowanie portu/ip na routerze do tego gotowego
urzadzenia :-)

Bede wdzieczny za pomocne posty, zwlascza z prostymi rozwiazaniami bo moze
ja nieumyslnie utrudniam sobie zycie hehe

Pozdrawiam
GEN