VPN

Paweł Muszyński pmuch w zamek.szczecin.pl
Pon, 4 Sie 2008, 11:49:20 CEST

GEN pisze:
> Witam,
>
> jako osoba poczatkujaca, prosze o wyrozumialosc. Nigdy nie mialem do
> czynienia z VPN, ale chyba przyszedl czas i na ten temat :-)
> Szukam rozwiazania ktore umozliwi mi, bez wnikania w oprogramowanie
> komputera klienckiego, podpiecie go przez szyfrowany VPN do sieci firmowej w
> innej lokalizacji. Dosc wygodnie byloby, aby dostawal po wlaczeniu
> ip(domene) ze zdalnej sieci firmowej, jednak w przypadku braku zestawionego
> VPN'a ow komputer dostawalby jakies ip z sieci_nr1 aby w razie zaistnialego
> problemu zawsze miec dostep do WWW/poczty.

> [...]

Ja Ci polecę OpenVPNa, bo jego koncepcja bardzo mi trafia do głowy.
Działa on tak, że tworzy Ci się dodatkowy interfejs sieciowy (tunX), na
którym masz jakieś IP i normalnie routingiem sterujesz, co ma przejść
przez VPNa, a co nie.
Więc klient de facto ma "2 karty sieciowe" - jedną prawdziwą (i tam
domyślny routing), a druga wirtualną, i to Ty decydujesz, jaki ruch
puszczać przez tą wirtualną kartę.

Paweł