Xorg i moduł evdev

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pią, 15 Sie 2008, 12:24:23 CEST

Zagadnienie to pojawiało się już dawno, zwykle w negatywnym kontekście.
Chodzi mi o moduł X-ów evdev (xorg-driver-input-evdev). Jeśli go mam w
systemie, X-y go ładują automatycznie bez pytania, przy czym szlag trafia
np. polską klawiaturę ustawioną z driverem kbd. Żeby klawiatura działała
poprawnie, wywaliłem z systemu cały pakiet evdev. X-y wstają i niby jest
OK - nie licząc serii komunikatów w logach (tak kilka razy):

(II) LoadModule: "evdev"
(WW) Warning, couldn't open module evdev
(II) UnloadModule: "evdev"
(EE) Failed to load module "evdev" (module does not exist, 0)
(EE) No input driver matching `evdev'

Oczywiście nigdzie nie ma wpisu, żeby ładować ten moduł. Nie robiłbym z tego
powodu problemu, ale mam wrażenie, że przez to nie działa u mnie poprawnie
moduł touchpada w najnowszej wersji (mam touchpad ALPS, nie synaptics - nie
działa mi "tapping").

Ponieważ stan z błędną (?) pracą evdev utrzymuje się już bardzo długo,
zakładam, że to jednak u mnie coś jest nie tak, ewentualnie nie umiem
skonfigurować poprawnie klawiatury dla tego sterownika. Czy ktoś z
forumowiczów mógłby mi może napisać, jakie są poprawne wpisy w xorg.conf,
przy których ładujący się moduł evdev nie psuje ustawień klawiatury?