Cannot open root device na jajku powyżej 2.6.24

Arkadiusz Miskiewicz arekm w maven.pl
Pon, 1 Gru 2008, 18:54:04 CET

On Monday 01 of December 2008, Witek Firlej wrote:
> Opisywałem problem na forum
> http://forum.pld-linux.org/viewtopic.php?t=4083 ale niekt nie potrafił
> pomóc.
>
> Mam taki błąd przy botowaniu na jajku nowszym niz 2.6.24
> http://grizz.rootnode.net/temp/kernelpanic.jpg
> (Kernel panic - not syncing: Attempted to kill init!)
>
> Trochę danych:
>
> //---------------------
> sed '/^\($\|\s*#\)/d' /etc/mdadm.conf
> DEVICE /dev/sd[ab][12]

Tu np dajesz DEVICE /dec/sd*

> ARRAY /dev/md1 devices=/dev/sda2,/dev/sdb2
> ARRAY /dev/md0 devices=/dev/sda1,/dev/sdb1

Tu lepiej jest po UUID mieć wpisy. Np. to co wypluje:

mdadm --examine --scan --config=partitions

> //---------------------
>
> //---------------------
> sed '/^\($\|\s*#\)/d' /etc/sysconfig/geninitrd
> PREMODS="raid1 ata_piix ahci ext2 pata_jmicron"

To wywal.

Zamiast tego
alias scsi_hostadapter ahci
do /etc/modprobe.conf

(lub zamiast ahci ten konkretny driver potrzebny do dostania się do rootfsa)

> Jakieś pomysły?

Oraz mdadm >= 2.6.7.1-2

Problem generalnie polega na tym, że nie asembluje Ci macierzy twierdząc, że
ma tylko jeden dysk (co widać na jpegu).