[OT] wifi antena

Grzesiek Sójka pld w pfu.pl
Pon, 8 Gru 2008, 13:16:26 CET

Witam,

Używam pldowej maszynki jako geteway do interku. Mam w niej jedną
sieciówke wifi. Skuteczny transfer pomiędzy laptopem a gw jest mniej
więcej 2-3.5MBps (bajty) o odległości ok 2m. Sieciówki w obu przypadkach
to 54Mbps (bity). Zastanawiałem się nad zakupem lepszej antenki do
stacjonarnego. Nie mam jednak ochoty wywalać kasy bez sensu dlatego
chciałem spytać czy w ogóle ma to jakiś sens. Mieszkam w bloku i
odległości nie przekraczają 4m. Dalej na pewno nie będzie. Czy w takich
warunkach da się jakoś istotnie poprawić przepustowość? Jęśli tak to
jaką antenę kupić? 12db to ok 75PLN bez podstawki. 7db to jakieś 25PLN
bez podstawki. Co radzicie??

Pzdr

grze$