hdparm & cd

Grzesiek Sójka pld w pfu.pl
Pon, 8 Gru 2008, 15:34:10 CET

Witam,

Mam problem ostatnio z hdparm:
# hdparm -I /dev/hdc
/dev/hdc:
 HDIO_DRIVE_CMD(identify) failed: Invalid exchange
Gdzie hdc to nagrywarka DVD. Jest to dla mnie dość uciążliwe. Kłopot
polega na tym, że na jednym kablu mam 2 napędy (DVD i CD). Jeden wspiera
UDMA4 drugi UDMA2. Jeśli po prostu włączę DMA na obu napędach to ten na
UDMA4 wywala błędy transmisji i jajo wyłącza DMA w ogóle. Jak do tej
pory ustawiałem oba na UDMA2 i wszystko było cacy. Teraz:
# hdparm -Xudma2 /dev/hdc
/dev/hdc:
 setting xfermode to 66 (UltraDMA mode2)
 HDIO_DRIVE_CMD(setxfermode) failed: Invalid exchange
O co chodzi?? Jest jakiś inny sposób aby to przestawić??

Pzdr

grze$