[OT] wifi antena

Marek Guevara Braun marekguevara w gmail.com
Czw, 11 Gru 2008, 11:01:48 CET

Jakub Piotr Cłapa cytuje:
> np. łączem 11Mbit/s do sieci odczuwa, że ruch
> przenoszony takim łączem (np. transfer plików) jest na poziomie 5Mbit/s.
> Efektywna przepływność łączy WLAN’owych jest dwukrotnie niższa niż
> szybkość łącza radiowego.

To by się mniej więcej zgadzało - dla próby potransferowałem sobie
wczoraj w domu pliki via scp/ssh i wifi w 54Mbps z WPA2 i uzyskiwałem
transfer od maks 4.4 MB/s (w zasadzie chwilowo) do 2.6 MB/s (do tego mi
spadał dłuższy transfer). W okolicy mojego kanału są jeszcze 4 inne
sieci, ale airodump-ng mówi, że nie są specjalnie używane. Tak więc
można przyjąć że 3,5-2,5 MB/s dla WiFi g to wynik całkiem dobry :-)

P,
Marek