pld na hosting PHP - jak rozdzielacie klientów?

Wojciech Błaszkowski wojciech w blaszkowski.com
Pią, 12 Gru 2008, 11:14:07 CET

Witam,

> [...]

> O safe_mode nie ma mowy, bo po pierwsze wiążą się z nim dodatkowe problemy
> a po drugie w php6 już nie będzie safe_mode (nie mogę się nigdzie doczytać
> co chcą dać w zamian).

safe_mode to przykład. Chodzi mi o bezpieczeństwo samych aplikacji odpalanych
na Twojej maszynie. Ty możesz zabezpieczyć serwer, ale ludzie będą tam
wrzucać różne bzdury.

> Ale co konkretnie da mi AppArmor - to, że apache nie będzie mógł odczytać
> zawartości /home/clients? Przecież to mogę zrobić uprawnieniami 111 dla
> /home/clients... Jak ktoś ma stronę duperele.pl i widzi że jest w
> /home/clients/duperele, to domyśli się że bzdury.pl są w
> /home/clients/bzdury - i "zabezpieczenie" na nic. Sprawę rozwiązuje moje
> dodanie losowego katalogu po drodze - czyli /home/clients/<hash>/nazwa -

Security by obscurity.

> czy w takim układzie AppArmor może mi cokolwiek dać, poza zabronieniem
> userowi apache dostępu do czegokolwiek poza /home/clients?

Tak. Da i to więcej niż przypuszczasz. Dla każdego $login dajesz osobne
regułki.
http://www.youtube.com/watch?v=EgrfmSm0NWs
http://www.maven.pl/2006/12/13/apparmor-protection-for-your-apache-including-mod_php-mod_python-and-others/

> Bo zakładam że
> system sam w sobie jest bezpieczny i nie ma możliwości by ktoś skryptem PHP
> namieszał gdziekolwiek...

DUŻY błąd.

--
Pozdrawiam, Best regards, Mit freundlichen Grüßen,

Wojciech "Wojtosz" Błaszkowski
www.blaszkowski.com
GSM: +48 600 197 207
JID: wojtosz w jabber.biz.pl