Re: pld na hosting PHP - jak rozdzielacie klientów?

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Pią, 12 Gru 2008, 14:13:29 CET

On Fri, 12 Dec 2008, Wojciech Błaszkowski wrote:

> Witam,
> safe_mode to przykład. Chodzi mi o bezpieczeństwo samych aplikacji odpalanych
> na Twojej maszynie. Ty możesz zabezpieczyć serwer, ale ludzie będą tam
> wrzucać różne bzdury.

Co masz na myśli pisząc o "różnych bzdurach"? Jeśli klient może zaszkodzić
wyłącznie sobie, to w zasadzie nie jest to problem...

> Security by obscurity.

Sure? Jeśli znajomość zgadnięcia klucza md5 jest konieczna by wejść do
jakiegoś katalogu, to równie dobrze można za "security by obscurity" uznać
zabezpieczenie hasłem - bo przecież wystarczy je zgadnąć...

> Tak. Da i to więcej niż przypuszczasz. Dla każdego $login dajesz osobne
> regułki.
> http://www.youtube.com/watch?v=EgrfmSm0NWs
> http://www.maven.pl/2006/12/13/apparmor-protection-for-your-apache-including-mod_php-mod_python-and-others/

Brzmi ciekawie, natomiast o tyle boję się zabawy z AppArmorem że jest to
kolejna zabawka w kernelu która może albo zdestabilizować serwer albo
sprawić że coś przestanie działać (mimo że nie powinno). O ile ufam jeszcze
grsecurity (i tak z ograniczeniami - np. potrafiło zablokować sockety dla
wszystkich użytkowników mimo że nie miało tego robić) to dokładanie
dodatkowego takiego niepewnego klocka średni mi się uśmiecha.

> DUŻY błąd.

Dodatkowe założenia: noexec wszędzie gdzie php ma prawo zapisu, grsecurity,
aktualny kernel, aktualne pakiety.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"