Pilne: RescueCD kontra sieciówka realtek8168b

Tomasz Witek tiwek w manta.univ.gda.pl
Śro, 6 Lut 2008, 08:16:02 CET

Dnia 05-02-2008, wto o godzinie 10:05 +0100, Jacek Osiecki pisze:

> Nie, zdałem się na automatykę rescuecd ;)
> Problem już rozwiązany, znalazłem w BIOSie opcję "smart lan" która niby ma
> wykrywać parametry sieci i jakoś uruchomiła link. Potem już poszło
> standardowo - a raczej prawie standardowo, bo po starcie rescueCD trzeba
> było ręcznie załadować moduł r8169 i jeszcze raz dać network restart.
>
> Co ciekawe, pod windowsami sieć po prostu działała ;) widocznie sterowniki
> windziane robią przy okazji jakieś czary...

Ten chipset niedawno jeszcze był obslugiwany przez moduł r1000:

# pcidev net
10ec8168 r1000 Realtek Semiconductor Co., Ltd.|RTL8111/8168B PCI Express Gigabit Ethernet controller

stąd mogły pojwaić się problemy.