To teraz trudniejsz chyba. PHP+MYSQL+UTF - migracja.

Wieslaw Kierbedz w.kier w farba.eu.org
Pon, 11 Lut 2008, 16:44:16 CET

Paweł Muszyński nagli:

> To chyba najlepiej - wtedy wszędzie masz utf, tylko do fpdfa uzyj latin2.
>
> Albo jeszcze lepiej, chociaż nie znam fpdfa i nie wiem, czy to wykolane
> - samemu stworzyć klasę potomną od fpdfa i przeładować metody, które
> tego wymagają (nie wiem, czy nie wystarczy Cell() przeładować)

Rzecz w tym, że to migracja ze starej fedory.
Tych baz jest kilka.
Witrynami zajmują się właściciele. Pewnie by sobie poradzili (ale czy
bez krzyku).
To raz.
PDF do faktur jest potrzebny,
Całe oprogramowanie pisał ktoś inny.
Nawet namierzyłem, gdzie tam konwersja iso - cp się odbywa.
Teoretycznie wstawić utf - cp nie jest problemem (oprócz tego, że są tam
podefiniowane dodatkowe tablice podstawień znaków - nie chce mi się
zgadywać po co).
Tylko, że doszedłszy do tego punktu stwierdziłem, że skoro i tak
wszystkiego w utf mieć nie mogę, to szkoda zachodu (eksporty, konwersje,
pierdoły).

Chciałem spróbować koszernie.
Nie zeżarło.
ISO nie jest złe ;>.

Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Czegoś się chociaż przy okazji nauczyłem
(ten serwer, to taka ekstra robótka na dokładkę).

--
WK