[Ti] przejście z Ac na Ti

Marcin Krol hawk w limanowa.net
Czw, 3 Sty 2008, 11:31:42 CET

> jest jakaś sprytna i szybka "metoda" coby przejść z Ac na Ti?

Tak. Mi to zajelo tyle co poldek dzialal plus jakies 15 minut.

1. Zrob sobie kopie calej konfiguracji (/etc, /var/lib i co tam jeszcze
potrzebujesz)
2. Zastap pld-source.conf w /etc/poldek/ tym z Titanium
3. poldek -v --upgrade-dist

Uwaga: po uaktualnieniu rpm mozesz dostawac bledy zwiazane z db.
Przerywasz poldka, robisz rpm --rebuilddb i dajesz jeszcze raz
--upgrade-dist

4. Wiekszosc konfiguracji zostanie zastapiona domyslnymi, a Twoje
zostana zapisane jako .rpmsave. Korzystajac z wczesniej zrobionej kopii
przywracasz konfiguracje uslug, opcjonalnie czyscisz sobie system z
plikow .rpmsave/.rpmnew i masz dzialajace Titanium.

5. Poniewaz sporej czesci paczek jeszcze w Titanium nie ma w systemie
moze zostac troche paczek z Ac. Czesc paczek zostanie tez poniewaz
wersja i release miedzy Ac i Titanium/Th nie rozni sie. Warto te paczki
usunac jezeli ich nie uzywasz lub zrobic poldkiem upgrade z --force co
by sie wersja z Titanium zainstalowala. Zeby sprawdzic jakie to paczki
mozesz uzyc:

rpm -qa --queryformat="%{name} %{buildhost}\n"

Paczki z Titanium sa budowane przez rhea.pld-linux.org lub
oberon.pld-linux.org wiec grepem w duecie z awk latwo odfiltrujesz co
trzeba. Problem moze byc jezeli twoje Ac to amd64 bo dla niego paczki
tez buduje oberon.

> i w ogóle
> czy Ti w obecnym stadium rozwoju jest w stanie działać na serwerze
> produkcyjnym?

To zalezy co masz na mysli pytajac czy sie nadaje. Jezeli chodzi Ci o to
czy ruszy i bedzie dzialac: tak, nadaje sie. Jezeli chodzi Ci o to czy
bedzie stabilne moge napisac tylko, ze mam juz Titanium na kilku
maszynach i kilku vserverach i wszystko chodzi bezproblemowo. Jezeli
chodzi Ci o to czy beda upgrade'y security w sensownym czasie to obecnie
z tym moze byc roznie. Jezeli uzywam paczki w ktorej pojawi sie dziura
jest bardzo prawdopodobne, ze ja polatam. Jest tez prawdopodobne, ze
polata ja ktos w Th, a wtedy wystarczy ja tylko zbudowac. Poki co jednak
priorytetem dla Titanium jest dobudowywanie brakujacych paczek.

> potrzebuję jak na razie apache2+php, postfixa z przyległościami i mysql5

Apache jest, php jest, postfix jest, mysql jest. Jezeli chodzi o
przyleglosci php to nie ma ich zbyt wiele. Trzeba by po prostu
dobudowac. Sa narazie tylko te, ktorych ja potrzebowalem. Tak samo z
przyleglosciami postfixa. Moze tez nie spodobac Ci sie, ze mysql jest w
wersji rozwojowej (5.1.22 czyli RC1), ale nim Titanium osiagnie pelna
uzywalnosc to jest wysoce prawdopodobne, ze wersja 5.1 bedzie juz stabilna.

M.