E17 & TH

Dariusz Knociński NeXT dknoto w next.com.pl
Czw, 24 Sty 2008, 22:17:09 CET

Witam,

Przesiadlem sie kilkanascie dni temu z AC na TH i chcialem odpalic mojego ulubionego
WM'a. Niestety spotkala mnie niespodzianka. Zainstalowalem E17 z paczek ale po urucho-
mieniu E17 zawisa i nie mozna juz nic z nim zrobic. W pierwszym podejsciu zalozylem, ze
moze paczka ma jakies specyficzne ustawienia i postanowilem przekompilowac EFL i E17
samodzielnie, na AC robilem to kilkakrotnie i nie mialem z tym problemow.

Robilem to dwukrotnie w odstepach dwudniowych za kazdym razem pobierajac aktualne
zrodla i za kazdym razem efek ten sam, enlightenmet zawisa. Zrobilem trzecie podejscie
dzisiaj i po przekompilowaniu kazdej biblioteki odpalalem program testowy. Okazalo sie, ze
po skompilowaniu Etk i odpaleniu programu testowego etk_test czy etk_prefs efek jest
identyczny jak przy odpalaniu E17. Odpalilem gdb i znalazlem przyczyne bledu, w biblio-
tece Evas w pliku evas_cpu.c w linii 224 jest wywolanie:

sched_getaffinity( getpid(), sizeof(cpu), &cpu );

okazuje sie, ze uzycie tej funkcji na TH w dowolnym programie zawiesza proces stad do
wiecznosci :-)
Ciekaw jestem czy ktos sie z tym juz zetknal i czy to blad jadra czy libc.

Dariusz Knoci_ski