PLD & UTF-8

Dariusz Knociński NeXT dknoto w next.com.pl
Wto, 29 Sty 2008, 19:06:05 CET

Witam,
Długi czas nie było mi to potrzebne ale jak zostałem do tego przymuszony to mam z tym
problem i to od dłuższego czasu. Przetrenowałem AC, TH a teraz Titanium i wrażenie są
zniechęcające.
1. Konsola i UTF-8 to porażka, wprowadzenie jakiejkolwiek polskiej litery w wierszu poleceń
  a później kasowanie linii klawiszem Backspace powoduje kasowanie zbyt dużej ilości znaków,
  o tyle za dużo ile było znaków dwubajtowych,
2. Manuale są kodowane w sposób całkowicie niezrozumiały, myślałem, że to UTF-8 ale program
  iconv wywala błędy, że to niedozwolone kody,
3. Powrót do iso-8859-2 też nie jest słodki, w polskich manualach mam totalną kaszankę,
  możliwe, że w pośpiechu coś spaprałem ale na dobrą sprawę zmiana LANG=pl_PL.UTF-8
  na LANG=pl_PL powinna być wszystkich co ma zrobić użytkownik a nie babrać się w setkach
  przełączników,
4. Zestaw czcionek UTF-8 na konsolę to całkowite nieporozumienie, jeśli chodzi o ISO-8859-2
  jest OK ale unikod ma chyba tylko jedną.
5. Xy też nie są różowe, przy ustawionych lokalach LANG=pl_PL.UTF-8 TWM zawisa, E17 się nie
  kompiluje ale to wina jądra co wyjaśniłem  w innym wątku.

Patrząc z boku na rozwój naszej dystrybucji, a kibicuje jej i używam od samego początku, widzę, że
większość developerów ceni ILOŚĆ zamiast JAKOŚCI. Lepszym rozwiązaniem jest OGRANICZONY
dobrze  działający zestaw pakietów w naszych polskich warunkach niż całe stado szmelcu :-(

Dariusz Knociński