PLD & UTF-8

Arkadiusz Miskiewicz arekm w maven.pl
Wto, 29 Sty 2008, 19:10:06 CET

On Tuesday 29 of January 2008, Dariusz Knociński NeXT wrote:
> Witam,
> Długi czas nie było mi to potrzebne ale jak zostałem do tego przymuszony to
> mam z tym problem i to od dłuższego czasu. Przetrenowałem AC, TH a teraz
> Titanium i wrażenie są zniechęcające.
> 1. Konsola i UTF-8 to porażka, wprowadzenie jakiejkolwiek polskiej litery w
> wierszu poleceń a później kasowanie linii klawiszem Backspace powoduje
> kasowanie zbyt dużej ilości znaków, o tyle za dużo ile było znaków
> dwubajtowych,

Na jakim shellu? sh nie zna utf8. zsh, bash - powinny sobie dobrze radzić.

> 2. Manuale są kodowane w sposób całkowicie niezrozumiały, myślałem, że to
> UTF-8 ale program iconv wywala błędy, że to niedozwolone kody,

Fakt, ciekaw jestem czy się ktoś w to wgłębiał. Manuale mamy fatalnie
wyglądające w pl_PL.UTF8.

> Patrząc z boku na rozwój naszej dystrybucji, a kibicuje jej i używam od
> samego początku, widzę, że większość developerów ceni ILOŚĆ zamiast
> JAKOŚCI. Lepszym rozwiązaniem jest OGRANICZONY dobrze  działający zestaw
> pakietów w naszych polskich warunkach niż całe stado szmelcu :-(

Jest problem z uzyskaniem jakości bez testowania, a to samo się nie zrobi (a
sądzę, że większość developerów poprawia napotkane przez siebie błędy).