PLD & UTF-8

Dariusz Knociński dknoto w next.com.pl
Wto, 29 Sty 2008, 20:21:01 CET

On Tue, 29 Jan 2008 20:02:43 +0100
Daniel Mróz <beorn w alpha.pl> wrote:

> Jak masz ustawione LC_*? Powinno być pl_PL.UTF-8. Bez tego shell nie wie, że
> charset jest wielobajtowy.

> Przepis na to postowałem na grupę jakiś czas temu.

Podaj jakiś bliższy namiar bo w moim repozytorium nie mogę znaleźć.

> Teoretycznie
Może należy zastanowić się nad jakimś skryptem ale nie unicode_start/stop
bo ten nie do końca chce działać.

> No konsola nie wygląda zbyt pięknie, dlatego UTF najlepiej używać w *termach
> (np. konsole).

Często pracuję w konsoli i używam DirectFB.

> Well, u mnie UTF8 działa od dość dawna.
> Na Twoim miejscu jednak zastanowiłbym się nad tym przejściem na unicode. Nie
> udało mi się poprawnie skonfigurować np. tin, slrn czy mutt do pracy w UTF8 i
> po długim grzebaniu w sieci dałem sobie z tymi aplikacjami spokój. To są
> problemy tych programów, a nie dystrybucji.

Doskonale zdaję sobie sprawę, że to w większości wina poszczególnych aplikacji,
ale manuale można przekodować bezproblemowo jeżeli wiadomo w jakim kodowaniu
jest źródło.

--
Dariusz Knociński