RAID 1

cserf w o2.pl cserf w o2.pl
Śro, 30 Sty 2008, 16:17:25 CET

Użytkownik Grzegorz Sójka napisał:

> Jak dla mnie to wygląda na jeden z tych "oszukanych" raidów
> "sprzętowych" które tak naprawdę są softwarowe (patrz HPT370).
> Dokładniej w BIOSie jest procedurka obsługująca raid softwarowy. Do tego
> driver który automatycznie wykrywa rodzaj konfiguracji dysków i robi to
> samo co BIOS. W linuxie wymaga to odnalezienia odpowiedniego modułu do
> jajca (o ile do tego sterownika już taki jest).
>
> Rozbieżnościami w pojemności bym się specjalnie nie przejmował. Często
> wynika to z różnicy pomiędzy 10^3 a 2^10.
>
> Powodzenia.

dzieki,  zgadza się, że jest to softraid.
mam pytanie za 100punktów:
podczas instalacji z chroot, generowanie initrd odbywa się w :
a) srodowisku chroot /pldroot - wtedy nie może znaleźć urządzeń /dev/mdX
b) środowisku rescueCD - wtedy zainstalowane jajo jest inne niż z płyty
i pyta się, gdzie ono jest.
Którędy droga?

--
pozdrawiam