RAID 1

Kuba Staskiewicz kuba w best.net.pl
Śro, 30 Sty 2008, 20:57:54 CET

> Przede wszystkim to warto położyć lagę na tym "sprzętowym" raidzie i
> postawić normalnego softraida mdadmem :)
> Zaleta choćby taka, że lepiej się to diagnozuje - sterownik do pseudoraida
> może nie przekazywać do kernela informacji o np. utracie połówki raida.

Dokladnie. Jezeli mam ufac soft-raidowi do predzej zaufam temu linuksowemu niz
jakiemus biosowi kontolera.

> No i niektóre rzeczy lepiej działają bez zabawy w RAID - np. cache squida,
> partycja swapowa...

A to juz chyba zalezy od typu macierzy. Raid1 oczywiscie spowolni system
dyskowy ale raid0 albo raid5 z odpowiednio duza iloscia dyskow powinien
podniesc wydajnosc. Chociaz na pewno mdadm nie jest w stanie dorownac
prawdziwie sprzetowym kontrolerom.

--
Kuba Staskiewicz