RAID 1

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Śro, 30 Sty 2008, 21:40:55 CET

On Wed, 30 Jan 2008, Kuba Staskiewicz wrote:

> A to juz chyba zalezy od typu macierzy. Raid1 oczywiscie spowolni system
> dyskowy ale raid0 albo raid5 z odpowiednio duza iloscia dyskow powinien
> podniesc wydajnosc. Chociaz na pewno mdadm nie jest w stanie dorownac
> prawdziwie sprzetowym kontrolerom.

Nie do końca jestem pewny czy RAID1 spowolni system - przy odczycie powinien
być w stanie przyspieszyć odczyt podobnie jak RAID0. RAID5 raczej prawie
nigdy nie podniesie wydajności, a przy większej ilości dysków nie jest zbyt
dobrym rozwiązaniem - pad jednego dysku dramatycznie spowalnia działanie
systemu, a pad każdego następnego powoduje całkowitą utratę danych. RAID0 z
kolei jest niezbyt sensowny - mniejsza już o utratę danych, ale jak się
posypie to system leży (chyba żeby stosować jakieś nietypowe sztuczki mające
wykryć taką sytuację).

IMHO jak się decydować na któryś RAID, to albo 1 albo 10. Ten ostatni w
sumie ma same zalety, tylko że wymaga 4 dysków :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"