RAID 1

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Śro, 30 Sty 2008, 22:59:33 CET

On Wed, 30 Jan 2008, Andrzej Zawadzki wrote:

> Proszę, poczytaj troszkę o RAIDach - najlepiej na listach bazodanowców,
> a później pisz. Takie opinie, które teraz wypisujesz to naprawdę...

Ale do czego konkretnie się odnosisz? Raid1 teoretycznie powinien
przyspieszyć równoczesny odczyt z kilku miejsc - chyba nie zaprzeczysz?
Raid5 będzie wolniejszy nie ze względu na konieczność dokonywania obliczeń,
ale ze względu na konieczność równoczesnego odczytu z 2-3 dysków (przy
najprostszym układzie) przy odczycie każdego pojedynczego pliku. Próba
równoczesnego odczytania dwóch dużych plików z różnych obszarów dysku będzie
na RAID5 zauważalnie wolniejsza niż przy RAID1.

> ps1. ten "softwarowy" linuksowy RAID jest naprawdę bardzo często
> znacznie lepszym rozwiązaniem niż sprzętowe "coś" - proponuję popatrzeć

Tu jak najbardziej się zgadzam - dlatego też wcale bym nie zachwycał się tak
tymi sprzętowymi kontrolerami RAID... Nad softraidem przynajmniej masz
większą kontrolę - jedyne co jest pozytywne w sprzętowych to wygoda
użytkowania (jeśli mamy dyski hotswap :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"