RAID 1

Andrzej Zawadzki zawadaa w gmail.com
Śro, 30 Sty 2008, 22:23:28 CET

Jacek Osiecki pisze:

> Nie do końca jestem pewny czy RAID1 spowolni system - przy odczycie
> powinien
> być w stanie przyspieszyć odczyt podobnie jak RAID0. RAID5 raczej prawie
> nigdy nie podniesie wydajności, a przy większej ilości dysków nie jest zbyt
> dobrym rozwiązaniem - pad jednego dysku dramatycznie spowalnia działanie
> systemu, a pad każdego następnego powoduje całkowitą utratę danych. RAID0 z
> kolei jest niezbyt sensowny - mniejsza już o utratę danych, ale jak się
> posypie to system leży (chyba żeby stosować jakieś nietypowe sztuczki
> mające
> [...]

Proszę, poczytaj troszkę o RAIDach - najlepiej na listach bazodanowców,
a później pisz. Takie opinie, które teraz wypisujesz to naprawdę...

ps1. ten "softwarowy" linuksowy RAID jest naprawdę bardzo często
znacznie lepszym rozwiązaniem niż sprzętowe "coś" - proponuję popatrzeć
co siedzi w tych "sprzętowych" cudach (procesor, pamięć - cache i
oczywiście software, który tym zarządza). Popatrzeć ile jest uaktualnień
- ciekawe dlaczego ;-) itp.
Naprawdę, czasy się zmieniły i taki zapas mocy jaki jest w obecnie
produkowanym sprzęcie pozwala na osiąganie naprawdę doskonałych wyników
na "soft" raidzie - nic tylko kupować JBODy :-)
ps2. poczytać co np. potrafi ZFS na Solarisie zrobić z soft raidem -
pozazdrościć ;-) - korekcja błędów w locie.

--
Andrzej Zawadzki