[ac] uwaga na zmianę nazewnictwa plików w nowym logrotate

Piotr Pawłow pp w siedziba.pl
Śro, 2 Lip 2008, 16:25:54 CEST

Witam,

Jeśli ktoś jeszcze nie aktualizował logrotate, a ma jakieś skrypty obrabiające
archiwalne logi, to uwaga na zmianę nazw z "*.1", "*.2" itd
na "*-20080701", "*-20080702" itd. Trzeba zakomentować dateext
w /etc/logrotate.conf żeby przywrócić stare nazewnictwo.

Nawiasem mówiąc, ta zmiana wydaje mi się bardzo kiepskim pomysłem. Po
pierwsze, dubluje informację która już znajduje się w dacie pliku. Po drugie,
w przypadku nieprawidłowej daty w systemie nie da się stwierdzić który log
był wcześniej a który później, a na dodatek jakiś starszy plik logu może
zostać nadpisany nowszym.