płyta Gigabyte, nvidia, nowy xorg i problemy

Sylwester Gruszka gruszex w gmail.com
Wto, 22 Lip 2008, 18:41:09 CEST

Witam,

mam problem z uruchomieniem sterowników nvidia na nowym xorg (Th), na starym
(Ac) działa jak należy. Objawy są takie, że xorgowi zdaje się, że działa
poprawnie a tak na prawdę wyświetla się czarny ekran z ewentualnym
jednopikselowym jasnym paskiem u góry (słyszę dźwięk uruchamiania kde).

Działający stary xorg jak i źle działajacy nowy xorg w logach zostawiaja
dokładnie to samo:
 (WW) NVIDIA(0): Unable to get display device CRT-0's EDID; cannot compute DPI
 (WW) NVIDIA(0):     from CRT-0's EDID.
ale skoro na starym działa to znaczy, że to nie ma wpływu.

Mój sprzęt: płyta główna Gigabyte GA-M51GM-S2G ze zintegrowaną grafiką Geforce
6100 (wgrany też nowy bios).

Najpierw myślałem żę to monitor (bo pluł się o te EDID'y i DPI) ale wpąłem
monitor siostry i było to samo. Wkurzyłem się i wpiąłem mój dysk do kompa
siostry, ona ma podobny sprzęt (tyle że GA-M61...costam, grafika też geforce
6100) i u nej działa bez problemu (nawet ma te same brednie o EDID w logu).

Czy komuś też się tak dzieje na tej płycie?
Czy mozna podać jakieś parametry w konfiguracji żeby to naprawić?

--
pozdrawiam,
Sylwester Gruszka