Fake RAID0

Paweł Zuzelski z w grabina.waw.pl
Nie, 1 Cze 2008, 17:21:01 CEST

On Sunday 01 of June 2008 15:03:21 Kamil Dziedzic wrote:
> Co chce osiągnąć tworząc RAID 0:
> - większą wydajność,
> - jedna wielka przestrzeń którą mogę sobie spokojnie dzielić na partycję,
> - możliwość zabotowania linux'a i windowsa (najlepiej oba w raid i żeby się
> jeszcze mogły widzieć nawzajem),
> - satysfakcję z zabawy;)

Może spróbuj z LVMem?

LVM da Ci jedną dużą przestrzeń, w której będziesz mógł tworzyć dowolną ilość
partycji w wygodny sposób, później będziesz mógł je resizeować itd itp.
Jeżeli kiedyś dokupisz trzeci dysk będziesz mógł w prosty sposób dołożyć go
do LVMa.

Ciężko mi powiedzieć, jak to wygląda z wydajnością, ale nie przypuszczam, żeby
LVM był znacząco mniej wydajny niż softwareowy RAID-0. A satysfakcję z zabawy
zapewni na 100%.

Nie wiem tylko czy na partycji LVM da się zainstalować Windows. Wygląda na to,
że dzięki [1] można z poziomu windowsów zamountować partycję LVM. (to jednak
nie to samo co zabootować windowsy z partycji LVM).

[1] http://www.chrysocome.net/explore2fs

--
Pozdrawiam,
Paweł Zuzelski