parsowanie wyniku polecenia repquota

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Śro, 11 Cze 2008, 22:06:18 CEST

Witam,

Mam taki maly problem.

repquota zwraca wynik w takiej postaci

# repquota -a
                       Block limits               File limits
User            used    soft    hard  grace    used  soft  hard  grace
user      --     519    1000    1000          14679     0     0

ale gdy user przekroczy limty to pojawia sie wartosc w kolumnie "grace"
i wynik bedzie wygldal tak:

# repquota -a
                       Block limits               File limits
User            used    soft    hard  grace    used  soft  hard  grace
user      --    2749    1000    1000  17:50   14679     0     0

Mam ci ja polecenie parsujace wynik repquoty, ktore wyciaga poszczegolne
interesujace mnie kolumny z tego raportu.

polecenie to: repquota /home | awk '{print $1"|"$3"|"$5"|"$6"|"$8 }'

Wszytko dziala OK i zwraca potrzebne wartosci, poki nie pojawi sie ta
dodatkowa kolumna z grace, wtedy "psuje" ona wynik dla danego usera.

macie jakis pomysl jak to szybko "obejsc"?

uzywam tez programiku quotatool (http://quotatool.ekenberg.se/)
potrafi on fajnie wypisac wynik w postaci ladnej do prasowania (grace
jest wyswietlane jako 0) ale niestety nie potrafi za jednym razem
wyswietlic wyniku dla wszytkich uzytkonikow. trzeba go wywolywac dla
kazdego z osobna, co niestety jest za wolne i za bardzo obciaza system.

moze jest jeszcze jakis inny tool (ktorego nie znam) do operacji na
quotach, ktory zwroci mi takie dane szybko jak repquota i w latwej do
prasowania postaci?

--
  -[  net and sys admin  ]-[ Learn the facts and make up your own ]-
  -[ a.rdest()punkt()pl  ]-[ damn mind. That's why you have one.  ]-