[AC] Jaki sprzęt wybrać?

Bartlomiej B. peelde w nerdshack.com
Czw, 19 Cze 2008, 15:06:33 CEST

On Thu, Jun 19, 2008 at 14:35:38 +0200, Jacek Osiecki wrote:

> Hmm, że tak powiem - mało konkretów :) Dwa monitory LCD to może być koszt
> 1200zł albo 10000zł :)
>
> A co do szczegółów - 3000 to sporo, nawet jak odjąć monitory ;)
> Ja osobiście od jakiegoś czasu ostro kupuję tylko grafikę opartą na nvidii -
> bo jest najlepiej obsługiwana pod linuxem i Xami. Jeśli chodzi o procesor,

Ale nie ma źródeł. Sterowniki NVidii OIMW cały czas nie są wolnym ani
otwartym oprogramowaniem. I ta dobra obsługa też jest dyskusyjna -- na
komputerze z kartą nVidii i ichniejszymi sterownikami, PLD Th, IceWM,
przełączanie Alt+TABem okienek powoduje po jakimś czasie całkowity zwis
(tzn. pewnie tylko Xów, ale nie chce mi się włączać sshd tylko po to,
żeby to sprawdzić). 100% powtarzalne, chociaż trudno powiedzieć, w
którym _dokładnie_ momencie nastąpi zwis. Jako workaround po prostu
nie używam klawiatury do przełączania okienek, kiedy coś robię na tym
kompie (a korzystam z niego rzadko -- z tego też względu nie chciało
mi się sprawdzać, czy bez sterowników nVidii byłoby to samo, więc
w sumie tylko się domyślam, że to wina sterowników karty graficznej).

> to jeśli nie będziesz wykonywał jakichś szalonych obliczeń to najprostszy
> pentium DualCore Ci wystarczy (są znacznie tańsze od core2duo). Ram - przy
> VMWARE obowiązkowo 2GB albo i więcej, nie warto oszczędzać tym bardziej że
> pamięć jest tania jak barszcz. A, i uwaga "duży dysk 160 GB" trochę zakrawa
> o żarty, to był duży dysk ale jakieś 3 lata temu ;)

Hehe, też chciałem to napisać ;). Ceny dysków tak spadły, że właściwie
już nie stanowi problemu mieć w domu coś koło 1TB czy więcej pamięci
masowej. (Inna rzecz, że je mam cały czas tylko marne 80GB :-(.)

--
http://bb.homelinux.org