pierwsze wrazenia z kde-4.0.83...

grizz witek.firlej w gmail.com
Pią, 27 Cze 2008, 13:01:12 CEST

On Friday 27 of June 2008 10:35:38 Paweł Sikora wrote:
> [...]
>
> nie wiem jakie to ma wymagania sprzetowe, ale mam wrazenie,
> ze 1GB ramu, 2GHz athlon64 z 1MB cache i radeon sapphire X550
> to stanowczo za malo :/ odnioslem wrazenie ze wszystko dzieje
> sie z duzym opoznieniem, mimo iz nic nie pilem. w ustawieniach
> dekstopu wlaczone uzywanie opengl via fglrx (bez dodatkowych
> efektow) i zmula wieksza od tego co prezentowala vista.
> niby top pokazuje tylko 6% cpu na plasmoidzie i 4% na czyms
> tam jeszcze a responsywnosc i malowanie irytujace.
> po wlaczeniu dodatkowych efektow specjalnych na ekranie
SOA#1 na intelu x3100 (gma965) - jedyne czemu nie daje rady, to żelowe okienka
U kuzyna na radeonie, tez jakoś dziwnie chodzi :/

> kmail/knode na oko bez zmian modulo nowy motyw oxygen,
> wiec tu raczej wszystko dziala :)
MZ znacznie poprawiła się obsługa imapa w kmailu. Znacznie. Stabilność i
szybkość.

> khtml zdecydowanie spieprzony w porownaniu z kde-3.5.9
> na wielu stronach sieczka, na niektorych chyba tez kjs szaleje
> bo strony potrafia z nienacka zmienic same rozmiar na
> szerokosc np. 4 ekranow. do tego co jakis czas sigsegv
> przy przegladaniu folderow, ale to jak mniemam przypadlosc delfina.

khtml - nie wiem
dolphin - dawał ciała szasami, ale w becie 1 - teraz, jak narazie smiga

> przez caly wieczor walczenia z konfiguracja srodowiska
> nie doszedlem jak przesuwac aplety na taskbarze -
> czy to jest jakas magia, czy po prostu autorzy uznali,
> ze nie trzeba?
Nie ma (zapewne jeszcze nie ma), musisz je po prostu dodać w określonej
kolejności

> nadal nie wiem jak zdesantowac ikony/linki do aplikacji
> na pulpicie?
Dodaj plasmoid "Folder View"

> wylaczanie dzwiekow w aktywnym motywie tez sssie.
> w starym kde mozna bylo calej grupie jednym klikiem
> wylaczyc, a tu trzeba pojedynczo, az do za....klikania.
> nie wiem, moze trzeba jakis gesture zrobic i poszarpac
> tym okienkiem zeby sie wylaczyly wszystkie...
>

> reasumujac...
>
> gui lukrecja, piekny kfiatuszek na tapete, sporo
> irytujacych niedociagniec, ale jak mam do tego
> kupowac quad-core i kanapke kart graficznych,
> to dziekuje postoje.

Eh marudzisz :P
GUI jest świetne - kwestia przeglądania wielu pulpitów - przeciągania okienek
między nimi - miód.

Aplikacje dostały tez kilka smaczków - np wykrywanie linków w konsole

Stabilność jeszcze do poprawienia, ale mysle, ze spokojnie dadza sobie z ytym
rade do końca lipca.

Jeden problem - wessało mi czcionki w kopete?

--
::  Witek Firlej  ::
Voiceless it cries, Wingless flutters, Toothless bites, Mouthless mutters.