pierwsze wrazenia z kde-4.0.83...

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Sob, 28 Cze 2008, 22:57:15 CEST

On Fri, Jun 27, 2008 at 10:35:38AM +0200, Paweł Sikora wrote:
> zaciekawiony swiatowa euforia zbudowalem sobie wczoraj
> troche paczek i zapodalem 4.1-beta2, ale sie niestety zawiodlem.
Chyba jeszcze zbyt wcześnie na próby bez zawodu.

> nie wiem jakie to ma wymagania sprzetowe, ale mam wrazenie,
> ze 1GB ramu, 2GHz athlon64 z 1MB cache i radeon sapphire X550
> to stanowczo za malo :/ odnioslem wrazenie ze wszystko dzieje
> sie z duzym opoznieniem, mimo iz nic nie pilem. w ustawieniach
> dekstopu wlaczone uzywanie opengl via fglrx (bez dodatkowych
> efektow) i zmula wieksza od tego co prezentowala vista.
U mnie na C2D ileśtam, 2GB RAM i Radeonie X1600 (fglrx) działa całkiem
znośnie. Muli tylko przy przesuwaniu i zmianie rozmiaru okien.
Największym problemem jest to, że najczęściej całe KDE4 wogóle
się nie uruchamia. Zostaję z kursorem na czarnym tle, a na stderr kupa
błędów spowodowanych przez przedwcześnie umierające komponenty. Udało mi
się uruchomić KDE4 dwa razy na jakieś dwadzieścia prób, a nawet wtedy
takie aplikacje jak Dolphin czy KMail nie chcą się odpalić. Nie działa
też zmiana dekoracji okien.

> gui lukrecja, piekny kfiatuszek na tapete, sporo
> irytujacych niedociagniec, ale jak mam do tego
> kupowac quad-core i kanapke kart graficznych,
> to dziekuje postoje.
Poczekajmy na KDE 4.1. Może będzie lepiej. Jeśli nie będzie, to obawiam
się, że to środowisko umrze jeśli w KDE5 czegoś nie zmienią.

Pozdrawiam
Beorn

--
Daniel 'Beorn' Mróz <beorn w alpha.pl>    http://127.0.0.1/beorn