Problem z pingiem po nazwie hosta.

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Pon, 3 Mar 2008, 12:06:20 CET

Dnia poniedziałek, 3 marca 2008, Krystian Tyczyński napisał:
> Witam.
>
> Czy mozna cos na to poradzic?
> Mam serwer (w nim 3 sieciowki). Jedna sieciowka jest podlaczona do WANu.
> Druga to siec 192.168.0.0, zas trzecia 192.168.1.0.
> Kiedy jestem w sieci 192.168.0.0 mozna bezposrednio pingowac komputery
> tej sieci po nazwie hosta, zas sieci 192.168.1.0 juz nie.
>
> Czy jest jakas mozliwosc skonfigurowac to na serwerze zeby wszystkie
> komputery mogly sie pingowac po nazwie hosta?
> Serwer mam oczywiscie na PLD ac.

Jeśli ten podział na dwie podsieci nie wynika przyczyn innych niż dajmy na
to "geograficzne", to ja bym spróbował zrobić bridge na tych dwóch
interfejsach. Na próbę odpal z palca coś w stylu (zakładając, że eth1 i
eth2 to są te sieciówki od sieci wewnętrznych):

ifdown eth1
ifdown eth2
ifconfig eth1 0.0.0.0 up
ifconfig eth2 0.0.0.0 up
brctl addbr br0
brctl addif br0 eth1
brctl addif br0 eth2
brctl stp br0 on
ifconfig br0 192.168.0.1 up

W obu podsieciach ustawić takie same maski, z tych samych klas (w
szczególności jak zrobisz tym adresom maskę 255.255.0.0 to powinno też
działać). I wszystkim ustaw taki sam adres routera (192.168.0.1 w powyższym
przykładzie).

A jak zadziała, to można to też ustawić, żeby się podnosiło z automatu. Ale
najpierw sprawdź, czy ci to powyżej wystarczy.