firefox3

Pawel Golaszewski blues w pld-linux.org
Nie, 16 Mar 2008, 17:45:22 CET

On Sun, 16 Mar 2008, Grzegorz Sójka wrote:
> Co do dochodów to prosił bym o wyjaśnienie najlepiej na jakimś
> przykładzie w jaki sposób praca nad pisaniem specy do darmowej
> dystrybucji limuxa może być dochodowa. Jakoś nie bardzo mogę to sobie
> wyobrazić.

Jest wiele sposobów - poszukaj sobie o modelach biznesowych na bazie
OpenSource.

>                     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> Nie przywykłem aby rozkazywali mi ludzie których nawet nie znam.

Przewrażliwiony jesteś. Nie ma tu trybu rozkazującego. Raczej doradzający
;)

> Odrobina "ostrożności" nikomu nie zawadzi w szczególności także i Tobie.
> Wybacz, ale to co napisałeś _najdelikatniej_ można określić jako niezbyt
> uprzejme. Jeśli koniecznie chcesz żeby ta dyskusja zamiast merytorycznej
> stała się najzwyklejszym w świecie obrzucaniem błotem to da się
> załatwić. Zastanów się tylko czy to ma jakiś sens i czy którykolwiek z
> nas coś na tym zyska. Moim zdaniem najkorzystniej będzie skoncentrować
> się na temacie i rzeczowej dyskusji zachowując jednocześnie pewną
> ostrożność w wyrażaniu poglądów.

Ale sens jest taki, że chcesz okrajać jedno z głównych środowisk
desktopowych z funkcjonalności... Pomyśl o drugiej stronie medalu...

> To czy gnome jest niszowe czy nie nie ma tu za wiele do rzeczy.

Ma dosyć zasadnicze.

> Moim zdaniem najrozsądniej jest dostosować się do większości userów.

Jakoś widzę błąd logiczny. Albo niszowy albo większość - zdecyduj się...

> W tym wypadku pytanie które należy zadać to "czy większość użytkowników
> PLD używa gnome".

Zrób badanie to pogadamy.
Ogólno-linuksowe badania pokazują, że gnome jest baaardzo popularne.

> Takie stwierdzenie nie wydaje się być prawdziwe. A zatem wypuszczając
> gnomowe paczki komplikuje się rzycie większości użytkowników.

hihihi dobre :D

> W niektórych szczególnych sytuacjach może to być uzasadnione. Pytanie
> czy tym razem tak jest.

PLD zawsze szczyciło się dużą ilości ficzerów. Tak jest i tym razem.
(prosty przykład - znajomy na ubuntu zazdrości mi, że zdjęcia RAW oglądam
bezpośrednio przez gqview, u niego się nie da)