Samba i kodowanie polskich znaków

Grzegorz grzehorz w tlen.pl
Śro, 19 Mar 2008, 22:24:28 CET

Trzy komputery.
Dwa razy PLD+samba oraz jedno XP.
No i teraz tak.
Doszedłem jak montować zasoby z samby i z XP z poprawną obsługą polskich
znaków (cifs jako typ fs, bo z smbfs jakoś mi się nie udało... :/)
Poprawne także jest obsługa polskich znaków na zasobach podłączanych  (i z
samby, i z XP) przy pomocy smbclient.
Ale nie mogę dojść jak spowodować, żeby poprawnie były obsługiwane polskie
znaki przy pomocy konquerora i mc, na podłączanych zasobach sambowych i tych
udostępnianych przez XP.
Na obydwu komputerach z PLD w konfiguracji samby mam:
    dos charset = CP852
    unix charset = ISO8859-2
    display charset = ISO8859-2
W fstab jest dopisane: "iocharset=iso8859-2,codepage=cp852" więc montowanie
przy pomocy mount działa jak należy.
smbclient nie wiem skąd ale wie jak montować (może z smb.conf?!?... tego nie
wiem)
Ale gdzie skonfigurować jak ma to być obsługiwane przez konquerora i mc to nie
mam pojęcia... :/
A zdecydowanie wolałbym obsługiwać te zasoby przy pomocy rzeczonych konquerora
i mc, bo zdecydoiwanie dla mnie wygodniejsze.
Może ktoś to wie/zwalczył, bo juz nie wiem gdzie szukać...

Grzegorz Pietrzak || g r z e h o r z wiadomoco  t l e n wiadomoco  p l
Chyba wiążemy zbyt wielkie nadzieje związane z orgazmem, oczekując, że
zrekompensuje on pustkę panującą w innych dziedzinach życia. (Woody Allen)