Jaki mostek ICH dziala pod PLD??

Marek Guevara Braun marekguevara w gmail.com
Śro, 26 Mar 2008, 12:44:39 CET

marteen pisze:

> Chce kupic plyte glowna (z kondensatorkami polimerowymi)
> do kompa ktory ma byc serwerem plikow. Czy mostki nowsze
> od ICH7 sa rozpoznawane przez kernela w pld czy lepiej
> brac plyte na ICH7

U mnie na desktopowej płycie Intela DP35DP ICH9 chodzi pod
kontrolą 2.6.24.3 budowanego z brancha LINUX_2_6.

RescueCD z 2.6.22.x też rozpoznawało kontroler/dyski, ale nie
rozpoznawało kontrolera sieciowego  "Ethernet controller: Intel
Corporation 82566DC-2 Gigabit Network Connection (rev 02)"
zainstalowanego na płycie głównej - w 2.6.24 jest on obsługiwany przez
moduł e1000e, w 2.6.22 jak patrzyłem tego modułu nie ma (a czy jest
obsługiwany przez zewnętrzny kernel-net-e1000 nie sprawdzałem)

Z ciekawostek to w zależności od ustawień trybu pracy kontrolera
dyskowego (AHCI, Legacy ...) kontroler obsługiwany jest albo przez ahci
albo przez ata_piix. Ponoć NCQ obsługwane jest tylko przy ahci.

>  - w kompie maja byc 3 dyski Seagate
> z serii ES na SATAII. Jest sens brac dyski
> ES z 8MB cache podobno moga pracowac 24h/dobe)
> czy lepiej zwykle dyski z wiekszym cachem??

Są jeszcze "serwerowe" modele ES.2 z 32 MB cache - czy to coś daje, nie
mam pojęcia - ponoć "desktopowe" Barracudy są cichsze, mój ES.2 od czasu
do czasu skrzypi, ale generalnie jest cichy - wcześniej miałem Barracudę
na IDE i było podobnie.

Pozdrawiam,
Marek