system informowania klientów :)

ekanS ekans w o2.pl
Czw, 27 Mar 2008, 08:06:32 CET

Przemysław Backiel pisze:

> hmm
>
> chodziło mi raczej o jakis sofcik/skrypcik
 >
> którym w SQLu bym mógł zaznaczać kogo redirectnąć
>
> bez przeładowywania firewalla za kazdym razem

iptables -N warn -t nat
piszesz sobie skrypt-on:
iptables -I warn -t nat ... -s $1 -j DNAT/REDIRECT

skrypt-off:
iptables -D warn -t nat ... -s $1 -j DNAT/REDIRECT

> w sumie chciałbym miec podobną funkcjonalnosc co lms-squid
> ale bez squid

Pod klikniecie w panelu administratora podpinasz sobie np:
<?php
`sudo /bin/skrypt-on $IP`;
?>

A pod klikniecie na stronie z komunikatem
<?php
`sudo /bin/skrypt-off $IP`;
?>

i później rozbudowujesz to w/g uznania/potrzeb. Nie ma przeładowania całego
firewall za każdym razem, a ładnie sie to spina z LMSem :)

PS.
Pamiętaj tylko ze klient bardzo często otwiera nie główna stronę, a jakaś
podstronę w jakimś katalogu. Wiec errordoc tez trzeba poprawić.

Pozdrawiam,
daniel

--
Administrator sieci bermudy.net