system informowania klientów :)

Bartłomiej Zimoń uzi18 w o2.pl
Czw, 27 Mar 2008, 15:07:04 CET

Thursday 27 of March 2008 08:47:40 Andrzej 'The Undefined' Dopierała napisał(a):

> ee..
> jak już to wygodniej
> iptables -t nat -m set --set niezaplaceni src -j DNAT ...
>
> a potem tylko dodawać/usuwać osobnika z tego setu
> ipset -A niezaplaceni 192.168.123.123
>
> Szczególnie wygodne by dawać powiadomienia cykliczne - tworzysz tablicę
> ipt z jednym setem iptree z czasem np 600 sekund, następnie ruch z niego
> przepuszczasz i łapiesz na kolejnej regułce która przekierowuje ruch na
> stronie.
> I ruch do tablicy wpadający w przypadku gdy osobnik pasuje do drugiego
> seta.
> [...]

Mam skrypt do powiadomien nie wiadomo czyjego autorstwa ... lekko go przerobilem tyle ze nie adopotowalem go jeszcze do PLD.
Lecz zauwazylem ze najlepiej dziala ograniczenie transferu do 1kB/s download i 1kB/s upload ;)
Dziala cuda :)
Jeden kolo nie placil 5 miesiecy (siec sie sama finansuje i jest troche na + kasy )i nagle zjawia sie z kasa i mowi ze internet cos mu wolno dziala ... :D

Pozdrawiam
Bartłomiej Zimoń