Amavis + dspam - jak przećwiczyć dspama.

Pawel Zuzelski z w grabina.waw.pl
Pią, 28 Mar 2008, 21:46:31 CET

Friday 28 of March 2008 21:23:59 WK napisał(a):
> Wiadomość od WK:
> Amavis zawsze używa --user amavis.
> Hm. Ponieważ to idzie przez amavisa, to chyba wystarczyłoby użyć --user
> ammavis do treningu i nie potrzeba grup?
> Mam rację?

To nie jest dobry układ. Statystyczne filtrowanie spamu ma to do siebie, że
wymaga indywidualnego podejścia do użytkownika.

Przykładowo ja mam jednego użytkownika, który dostaje dużo maili z list
dyskusyjnych @google. Kiedy próbowałem filtrować jego maile tym, czygo sam
nauczyłem DSPAMa, maile z listy google'a szły do spamu (mimo, że inne maile
po angilesku prawidłowo rozpoznawał jako nie-spam).

Od tego, żeby łączyć wiedzę nauczoną przez różnych userów są grupy. Pakowanie
wszystkie do jednego usera to zły pomysł, który znacząco obniży skuteczność
dspama.

Jeżeli amavis tak robi, to skonfiguruj dspama z pominięciem amavisa.  Z
jakiego MTA korzystasz? To się powinno dac zrobić z każdym MTA, który potrafi
dostarczać maile do pipe'a.

Jescze jedna ważna rzecz: Kiedy uczysz DSPAMa musisz go karmić nie tylko
spamem, ale również nie-spamem. DSPAM uczony tylko spamem będzie
nieskuteczny.

--
Pozdrawiam,
Paweł Zuzelski