firefox3

Bartlomiej B. peelde w nerdshack.com
Sob, 29 Mar 2008, 00:08:53 CET

On Fri, Mar 28, 2008 at 20:33:48 +0100, Dariusz Laskowski wrote:
> On Fri, 28 March 2008 14:14:28 +0100, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
>
> [...]
>
> [...]
>
> Opcję browser.safebrowsing.enabled można sobie włączać/wyłączać
> w prefs.js w $HOME. Nie wiem natomiast jak jest z urlclassifier?

Zasadniczo, to opcje kompilacji nie korespondują dokładnie z opcjami w
prefach. O ile dobrze rozumiem, to wygląda to tak: dodanie tych dwóch
opcji dla configure wyłącza całkowicie antyphishing/antymalware
(antymalware został wprowadzony w FF3 i też się opiera na blacklistach
od Google) i nie wiem właściwie, czy jest sens/możliwość użycia tylko
jednej z tych opcji. Nie testowałem nigdy kompilowania tylko z
--disable-safe-browsing albo tylko z --disable-url-classifier, więc
nie wiem, czy to będzie działać.

Jeśli chodzi o konfigurację po skompilowaniu:
ustawienie
browser.safebrowsing.enabled na false
(i browser.safebrowsing.remoteLookups na false -- ale to jest domyślnie)
oraz (w FF3, który jeszcze nie wyszedł, ale to się raczej nie zmieni)
browser.safebrowsing.malware.enabled na false
powinno chyba wyłączyć antyphishing/antymalware, nawet jeśli jest
skompilowane z antyphishingiem/antymalware (co jest opcją domyślną).

Mam nadzieję, że to wyjaśniło niektóre wątpliwości.

Aha, to prefs.js to chyba nie jest w $HOME, tylko w
$HOME/.mozilla/firefox/*.default, no nie? Tak gwoli ścisłości ;).

Ponieważ standardowo Firefox nie czyta konfiguracji z /etc
(Debian ma patche do tego), to domyślną konfigurację globalnie można
zmienić np. edytując
/usr/share/mozilla-firefox/defaults/pref/firefox.js
Tyle tylko, że zmiany tam będą tylko dla nowych użytkowników, więc u
starych (tzn. takich, którzy co najmniej raz uruchomili FF na swoim
koncie) zmiany nie będą miały miejsca.

--
http://bb.homelinux.org