serwer - Ac? Th? Ti?

Marcin Krol hawk w limanowa.net
Pon, 5 Maj 2008, 23:28:36 CEST

> Witam,
>
> Co polecacie na serwer, na którym chodzi cyrus-imap, postfix, i apache?
> Aktualnie stary serwer chodzi na AC, ale wymieniam sprzęt zastanawiam
> się, czy zostać przy AC, czy Th, a może Ti....
>
> Zależy mi na stabilności oraz na tym, że jeżeli teraz się zdecyduję na
> zmianę to żebym za pół roku nie musiał zmieniać ponownie...

Pewnie to bedzie odebrane jako wroga propaganda, ale co tam :-)

Ac nie polecam. Kilka zmian jakie zostaly wprowadzone po tym jak
przestalem sie zajmowac ta linia zdecydowanie utrudnia zycie
(przynajmniej mi). Rzeczy ktore mnie denerwuja:

a) duet poldek 0.21 + rpm 4.4.9 to zly pomysl w tej linii, u mnie np
tworzy katalogi-smieci po niektorych upgrade'ach, czasem sie wysypuje,
kilka razy byly juz problemy, ze zepsuta zostala istniejaca konfiguracja
uzytkownika (np w exim)
b) e2fsprogs dla i586 segfaultuje (inne arch dzialaja poprawnie)
c) kernele 2.6 z tej linii nie bootuja sie na maszynach bez PAE
d) dla kerneli 2.4 z tej linii geninitrd nie potrafi wygenerowac obrazu
initrd
e) openssh ma wlaczone HPN przez co np laczenie sie z windowsowego putty
lubi stwarzac problemy
f) pam i cyrus-sasl sa linkowane z db 4.5, mamy wiec albo do wyboru
uaktalnic je (co pociaga za soba poldka 0.21 i rpm 4.4.9) albo trzymac
nieaktualne wersje/budowac recznie z db 4.2

Nie wiem czy cos z tej listy zostalo/zostanie poprawione. Stracilem
calkowicie zainteresowanie Ac i szczerze mowiac nie obchodzi mnie co tam
sie dzieje. Wpakowalem pol systemu do hold w poldku i powoli migruje co
sie da na swoje Titanium. Polecam to wszystkim swoim znajomym siedzacym
jeszcze na Ac.

Jezeli chodzi o Th - uzywalne. Obecnie nawet uznal bym za bardziej
stabilne od Ac. Jedna uwaga: planowane jest w przyszlosci (o ile mi
wiadomo) wprowadzenie nowinek typu autoconf 2.62, libtool 2.2, gcc 4.3.
To moze spowodowac problemy. Glownie niemoznosc zbudowania niektorych
pakietow (wiadomo mi o php, pam i kilku innych) przynajmniej do czasu az
zostana one poprawione upstream lub ukaza sie/zostana stworzone jakies
latki. Spotkalem tez juz programy, ktore zbudowane przy uzyciu gcc 4.3
lubia wariowac. Reasumujac: wybierajac ta linie obecnie bedziesz mial w
miare stabilny system, ale w przyszlosci mozesz wyladowac na poligonie i
np nie byc w stanie przebudowac nowszego php poprawiajacego dziury
security. Pamietac jednak nalezy, ze wczesniej czy pozniej wiekszosc
probelmow zostaje rozwiazana, tak wiec owe niedogodnosci, ktore moga
spotkac uzytkownika Th beda tymczasowe (czytaj: moga trwac kilka dni
albo pol roku).

O Titanium nie bede sie rozwodzil. Logiczne jest chyba, ze skoro to moj
twor to go uzywam i preferuje :) W duzym skrocie Titanium to soft z Th +
moja wizja utrzymywania/zarzadzania dystrybucja + brak wydan, mrozenia i
tym podobnego cyrku + brak w drzewku main rzeczy mogacych rozwalic
system (zaznaczam, ze nikt nie jest nieomylny i bledy sie czasem
zdarzaja). Polecam tez lekture http://www.pld-linux.org/Titanium
zwlaszcza FAQ.

M.