przesiadka na sata

Dariusz Laskowski darlas w post.pl
Sob, 10 Maj 2008, 01:33:04 CEST

On Fri, 09 May 2008 19:24:08 +0200, Sylwester Gruszka wrote:

> Wszystko fajnie oprócz tego, że teraz wygląda na to, że nie ma załadowanego
> modułu do ata :-|
> Wczoraj nie mogłem zamontwać starego dysku, tzn nie było /dev/hd* (na Ac bo na
> rescuecd jest). Olałem  to bo dane sobie już skopiowałem ale dziś okazało
> się, że skoro nie ma /dev/hd* to oznacza, że nie ma też nagrywarki a to już
> problem. Jak się nazywa moduł do ata (tzn jak znaleźć jego nazwę bo
> spodziewam sie że zależy to od sprzętu) i czy muszę go także dać do premods?
> No i właściwie czemu zniknął? Wcześniej nigdzie i nigdy go nie musiałem
> [...]

A nic u Ciebie nie widać jak się klepnie 'lspci -v'?

Przykładowo ja u siebie widzę między innymi takie linijki:

[...]
IDE interface: Silicon Integrated Systems [SiS] 5513 [IDE] (prog-if 80 [Master])
Subsystem: Silicon Integrated Systems [SiS] SiS5513 EIDE Controller (A,B step)
[...]
Kernel driver in use: pata_sis
Kernel modules: sis5513, pata_sis
[...]

sis5513 u mnie leży sobie w '/lib/modules/2.6.22.19-6/kernel/drivers/ide/pci',
z kolei pata_sis pochodzi z '/lib/modules/2.6.22.19-6/kernel/drivers/ata'...

Jak widać wyżej używam tego drugiego, więc moje dyski IDE, ATA, PATA,
czy jak tam się je nazywa, widoczne są jako '/dev/sd*', natomiast
napędy ATAPI jako - '/dev/sr*'...

Hmm, mam nadzieję, że jakoś pomogłem...

--
Dariusz Laskowski               Chciałem tylko powiedzieć, że dzisiaj nic nie
darlas at post.pl               napiszę, bo nie mam czasu. Jeśli zobaczycie