Co z tym zegarem? (th)

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Wto, 27 Maj 2008, 12:16:54 CEST

On Tue, 27 May 2008, Andrzej Mateja wrote:

> 	Wg mnie przy uruchomieniu systemu pobierany jest czas z zegara
> sprzętowego a później usługa timezone ustawia Ci strefę czasową CEST
> (Cenrtal European Standard Time) dodając dwie godziny do czasu UTC, w
> którym winien pracować zegar sprzętowy. Wniosek - zegar sprzętowy niby
> przechowuje czas UTC według Twojej konfiguracji, natomiast wartość tego
> czasu jest niezgodna ze stanem faktycznym i równa nie czasowi UTC ale
> CEST. Mówiąc po polsku: w zegarze sprzętowym masz o dwie godziny za dużo :).

Tyle że zegar sprzętowy przechowuje po prostu godzinę, a to czy jest to
uznawane za UTC to już kwestia systemu :)
Tak jak podałem, opcje co do UTC mam ustawione na "false". I nie, nie
zamierzam mieć zegara systemowego w UTC, bo chcę mieć w localtime - ot taka
moja fanaberia ;P

Pomęczyłem skrypty startowe, i wygląda na to że mam przyczynę: nie
miałem wkompilowanej w kernel obsługi RTC, nie istniał więc /dev/rtc,
zaś rc.sysinit chyba bez obecności /dev/rtc nie ustawiał czasu.

Ufff... :)

Pozdrawiam,
--
Jacek